Tytuł innowacji: „Nauczanie przez kodowanie”- kl. I-III
Rodzaj innowacji: metodyczna
Adresaci: uczniowie klas I – III
Innowacja realizowana podczas:
- obowiązkowych zajęć lekcyjnych – zajęcia komputerowe, edukacja wczesnoszkolna
- zajęć świetlicowych i pozalekcyjnych
Planowany termin realizacji: 1 września 2018 – 30 czerwca 2020.
Autorzy innowacji: Beata Królak, Donata Szymańska – Marciniak, Dorota Gąsior, Krystyna Szczegóra
Cele innowacji pedagogicznej:
Głównym celem innowacji jest przygotowanie uczniów do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych poprzez naukę kodowania i programowania oraz rozwijanie inwencji twórczej, umiejętność prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych, planowanie działań prowadzących do rozwiązania sytuacji problemowej, weryfikacja poprawności wykonanych zadań oraz obserwacja i wyciąganie stosownych wniosków.
Cele szczegółowe:
- świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania do zajęć dydaktycznych;
- podniesienie kompetencji u dzieci takich jak: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;
- oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami;
- rozumienie sensu kodowania oraz dekodowania informacji; odczytywanie uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych;
- przenoszenie poszerzonych kompetencji cyfrowych na codzienność celem przygotowania do życia w społeczeństwie informacyjnym;
- bezpieczne korzystanie ze współczesnych rozwiązań technologii informacyjnej;
- stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji).
Opis innowacji:
Innowacja obejmuje naukę programowania za pomocą następujących narzędzi:
1) Mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie”- czyli programowanie bez komputera
2) Ozobot- to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania.
3) Programy Baltie, Scratch, Logomocja lub inne wg preferencji i zdolności uczniów
4) materiały zgromadzone na stronie godzinakodowania.pl
5) inne materiały zgromadzone na stronach internetowych
5. Sposoby ewaluacji:
Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia dzieci z własnych dokonań i nabytych umiejętności.
Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco w czasie jej trwania, jak i pod koniec w formie podsumowania. Sprawozdania i zdjęcia będą zamieszczane na stronie internetowej szkoły oraz facebooku.
 [2] [2]
 
 [3] [3]
 
 [4] [4]
 
 [5] [5]
 
 [6] [6]
 
 [7] [7]
 
 [8] [8]
 
 [9] [9]
 
 [10] [10]
 
 [11] [11]
 
 [12] [12]
 
 [13] [13]
 
 [14] [14]
 
 [15] [15]
 
 [16] [16]
 
 [17] [17]
 
 [18] [18]
 
 [19] [19]
 
 [20] [20]
 
 [21] [21]
 
 [22] [22]
 
 [23] [23]
 
