
Zgłębianie wiedzy finansowej powinno odbywać się przez całe życie, a rozpoczynać jak najwcześniej, jak bowiem wiadomo „czym skorupka za młodu nasiąknie…”
W myśl tego powiedzenia uczniowie klasy II i III naszej szkoły realizują projekt EDUKACJI FINANSOWEJ: „Bezpieczne wędrówki - Od grosika do złotówki ”. Realizacja projektu jest sponsorowana przez Fundację PZU w partnerstwie z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Niecodzienne lekcje, niezwykłe zadania i kosmiczne zabawy przeprowadzone w ciągu wybranych dni w każdym miesiącu są bardzo ważnym, niosącym ogromne korzyści doświadczeniem dla dzieci. Uczniowie podczas "kosmicznych" wędrówek - a już byliśmy na planetach: Grosik, Portfelik, Skarbonka i Zabawka - poznają tajniki podstaw edukacji finansowej, wspólnie zdobywają wiedzę i umiejętności, które ułatwią im racjonalne gospodarowanie pieniędzmi. Znaczenie pracy, dbałość o własne zdrowie, o przyrodę, a także zwrócenie uwagi na aspekt bezpieczeństwa stało się dla dzieci zadaniem ważnym i możliwym do przestrzegania przez nich samych.
Istotnym elementem projektu jest również współpraca z rodzicami w realizacji edukacji finansowej dzieci. Stały element „Porozmawiaj ze mną o ...”, jest zaproszeniem do wspólnej rozmowy na temat realizowanych treści. Rodzice mogą śledzić postępy swojego dziecka - podróżnika przeglądając jego „Dziennik podróży”. Wprowadzając dziecko w świat finansów rodzice mogą zauważyć, że dzieci potrafią zrobić coś ważnego, zadbać o siebie, że zaczynają rozumieć znaczenie pracy rodziców i własnej. Są również małymi "ambasadorami" świata przyrody, włączając się m.in. w działania, dotyczące dbałości o ekologię.
Lekcje urozmaicone są zabawami muzyczno-ruchowymi oraz zajęciami plastycznymi. Każdy uczeń zna Piosenkę Grosika, wykonał też dla siebie czapeczkę i portfelik, w którym rozpoczął przygodę z oszczędzaniem.
Podsumowaniem wspólnej pracy dzieci jest wniosek, że bogactwem każdego człowieka mogą być: talent, wiedza, mądrość, rodzina, a nie tylko pieniądze. [2]
[3]
[4]
[5]
[6]
[7]
[8]
[9]
[10]
[11]
[12]
[13]
[14]
[15]
[16]
[17]
[18]
[19]
[20]
[21]
[22]
[23]
[24]
[25]
[26]
[27]
[28]