PROJEKT EDUKACYJNY klas I-III
„Rodzinne czytanie”
I ETAP- planowanie projektu
1.Temat projektu: Rodzinne czytanie
2.Forma projektu:- grupowy, klasowy, indywidualny
3.Autorzy projektu:- Dorota Gąsior, Donata Marciniak, Krystyna Szczegóra
4.Odbiorcy projektu: dzieci z klas 1-3 oraz ich rodzice
5.Termin projektu: X 2017 – III 2018.
6. Rodzaj projektu: projekt realizacji programu wychowawczego
7.Forma prezentacji: scenki teatralne, wystawa prac, udział w quizie, prezentacje ciekawej książki
8. Cel główny projektu:
Propagowanie czytelnictwa i zachęcanie dzieci do częstego sięgania po wartościowe dzieła literatury polskiej i światowej.
Cele szczegółowe:
- zaktywizowanie ucznia i nakłonienie go do czytania,
- wyrabianie szacunku do literatury,
- kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- rozwijanie ciekawości świata i poznawania interesujących ludzi,
- rozwijanie uzdolnień artystycznych uczniów: recytatorskich, plastycznych, aktorskich i muzycznych,
- stwarzanie możliwości dzielenia się swoimi umiejętnościami z innymi,
- poznanie pracy bibliotekarza, księgarza, dziennikarza, aktora, pisarza,
- kształtowanie nawyku czytania i korzystania z biblioteki szkolnej oraz publicznej,
- poznanie terminów i pojęć związanych z biblioteką i książką,
- rozwijane poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za powierzone zadania
i obowiązki. - integracja wewnątrzszkolna
- rozwijanie współpracy z rodzicami
9. Umiejętności - cele operacyjne - uczeń:
- lepiej rozumie teksty i polecenia
- łatwiej formułuje wypowiedzi ustne i pisemne
- posiada lepszą zdolność koncentracji
- rozwija skłonność do refleksji oraz myślenia krytycznego i przyczynowo-skutkowego
- ma większą motywację do działania i nauki
- poprawia relację z kolegami i czytającymi osobami z rodziny
- wypożycza więcej książek i samodzielnie je czyta
-przejawia mniej zachowań aspołecznych
- uczy się współdziałania w grupie.
Cele dla rodziców:
-zachęcanie rodziców do wspierania działań i włączenia się do akcji
- budowanie mocnej więzi między dorosłym a dzieckiem.