Środa, 20.2.2019
Name days: Aneta / Elżbieta / Leon
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Przyjaciele Zippiego

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Uczniowie  klasy II i III rozpoczęli  realizację programu Przyjaciele Zippiego. Program promuje zdrowie emocjonalne dzieci, uczy jak rozpoznawać własne uczucia i jak o nich rozmawiać, jak mówić to co chce się powiedzieć, jak słuchać uważnie, jak prosić o pomoc, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie, jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem, jak mówić przepraszam, jak radzić sobie z prześladowaniem, jak rozwiązywać konflikty, jak radzić sobie ze zmianą i stratą (także czyjąś śmiercią), jak adaptować się do nowych sytuacji i jak pomagać innym. Składa się z 6 części. Każdej części towarzyszy  opowiadanie, w którym bohaterowie przeżywają jakiś problem. Zilustrowane są za pomocą barwnych obrazków i uzupełnione zadaniami typu:  rysowanie, odgrywanie ról, zabawa. Można  mieć pewność, że mali przyjaciele Zippiego zakodują sobie pewne ważne pojęcia, a sposób rozwiązania problemów zaświta w głowie w momencie, gdy trzeba będzie zdobyte umiejętności wykorzystać w życiu.Inspiracją do rozpoczęcia zajęć w klasie II stała się maskotka, która pojawiła się w klasie. Uszyła ją mama Oli i Asi. Zapytaniom kto to? nie było końca. Wreszcie jedna z dziewczynek dowiedziała się, że to Zippi. A kto to jest Zippi? To patyczak! Jego przyjaciółmi jest grupka dziewczynek i chłopców. Pierwsze spotkanie rozpoczęliśmy od poznania bohaterów Sandy, Lilly, Finna, Tigga oraz zasad obowiązujących w trakcie zajęć związanych z programem „Przyjaciele Zippiego”. Ustaliliśmy że  zasady te staną  się regułą  życia w naszej klasie. Urządziliśmy też „kącik Zippiego”. Po zajęciu dzieci z zaangażowaniem dokonały ewaluacji własnych sukcesów i wypełniły kart ewaluacji wybierając słoneczko i uśmiechniętą buźkę.



MÓJ PRZYJACIEL ZIPPI- konkurs

W klasie II mamy wspólnego patyczaka, który został wykonany przez mamę naszych uczennic. Dzieci bardzo go polubiły. Przed każdymi zajęciami serdecznie witają się ze swoim przyjacielem. Jednak wielu z nas zapragnęło mieć swojego patyczaka. Ogłosiliśmy więc konkurs Mój przyjaciel Zippi. Zadaniem dzieci było wykonanie wspólnie z rodzicami przestrzennej postaci patyczaka - bohatera realizowanego w naszej klasie programu profilaktyki zdrowia psychicznego pt. "Przyjaciele Zippiego". Wpłynęło wiele ciekawych i oryginalnych prac, wykonanych różnymi technikami i z różnych materiałów, które stworzyły przepiękną wystawę. W konkursie wzięło udział piętnaścioro uczniów. Wszyscy  otrzymali nagrody. Laureatami konkursu zostali: Zuzanna  Zębska, Wiktoria Wolniaszek, Mateusz Maciak, Joanna Stodolna i Wiktoria Stawowska.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu!


Spotkanie z Zippim w klasie trzeciej

Zajęcia prowadzone były przynajmniej raz w tygodniu. Mieliśmy własnego patyczaka, który został wykonany na potrzeby programu. Do gotowej maskotki przyszyliśmy guziki. Każdy uczeń przyniósł do szkoły jeden magiczny guzik, który był dla niego najważniejszy, najładniejszy. Podczas zajęć, w czasie wypowiedzi dzieci miały bliższe relacje z patyczakiem i bardzo go polubiły. Oprócz tego, każde dziecko miało swoją poduszkę, na którą siadało w czasie zajęć, co stwarzało zapewnienie  przestrzeni w czasie wypowiadania się i odnoszenia się do osobistych przeżyć. Dzieci bardzo chętnie brały udział w tych spotkaniach. Miały mnóstwo ciekawych pomysłów oraz chętnie opowiadały o różnych sytuacjach, jakie zdarzają się w ich życiu. Rozwijały również swoje zdolności aktorskie poprzez udział w odgrywaniu scenek. Dzięki naszym zajęciom zaczęły nawiązywać lepsze kontakty z rówieśnikami. Otwarcie mówiły o swoich uczuciach, nauczyły się pomagać innym oraz poznały różne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Odtwarzały scenki dotyczące sytuacji konfliktowych, wymyślały ciekawe i własne rozwiązania. Dzieci dodatkowo wykonywały modele Zippiego z szarego papieru, krepiny i drucików. Dzieci dobrze poznały zasady obowiązujące w trakcie zajęć związanych z programem. Do tych zasad często odwoływaliśmy się w czasie codziennego życia klasy. Zasady te stały się regułą życia w grupie. Dzieci  z zaangażowaniem dokonywały ewaluacji własnych sukcesów, wypełniały karty ewaluacji na podsumowanie zajęć, zaznaczały najczęściej uśmiechniętą buźkę i słoneczko. Ukoronowaniem zajęć będzie  świętowanie połączone z wręczaniem koron i dyplomów.