Wtorek, 19.3.2024
Name days: Bogdan / Józef / Marek
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Krakowska przygoda

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Dwunastego czerwca wyruszyliśmy w podróż do Krakowa. W wycieczce uczestniczyli uczniowie kl. IV-VIII, było ich aż 45. Opiekowały się nimi 4 nauczycielki. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Wieliczkę, kopalnię soli, wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Spacerowaliśmy po licznych korytarzach i komorach, nie omieszkaliśmy polizać słonych ścian. Kopalnia zachwyciła nas swoim ogromem i licznymi rzeźbami, posągami, w tym Kazimierza Wielkiego i Św. Kingi. Później udaliśmy się na nocleg do pensjonatu Trans-ekspres. Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w Krakowie. Zwiedzanie byłej stolicy Polski rozpoczęliśmy od jej „serca”, czyli Wawelu. Przywitał nas ziejący ogniem smok. Następnie odwiedziliśmy Komnaty królewskie, w których zachwyciły nas piękne, unikatowe arrasy dekorujące ściany. Obejrzeliśmy również Katedrę, w której spoczywają zwłoki polskich królów i wybitnych Polaków. Następnie drogą królewską przeszliśmy do Starego miasta, by zwiedzić rynek krakowski, usłyszeć słynny hejnał i zrobić zakupy w Sukiennicach. Trzeci dzień wycieczki spędziliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Zwiedziliśmy tam Zamek w Pieskowej Skale oraz zobaczyliśmy oryginalną skałę Maczugę Herkulesa. Niezwykłych wrażeń dostarczył nam pobyt w Jaskini Nietoperzowej. Słuchaliśmy bicia serca góry- szmeru spadającej wody. Wycieczkę uważamy za bardzo udaną pomimo upalnej pogody. Z pewnością chętnie odwiedzimy Kraków ponownie.