W czerwcu uczniowie klasy 1 zakończyli realizację całorocznego projektu edukacyjnego Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie? - przygotowanego i udostępnionego przez Uniwersytet Dzieci. Projekt obejmował dwie części:pierwsza część projektu składała się z dwóch lekcji na rozgrzewkę. Uczestnicy dowiedzieli się jakie są języki miłości oraz jak okazywać komuś miłość podczas realizacji tematu Kiedy kogoś kochamy oraz drugi temat: Jak uczyć się koncentracji uwagi.
W trakcie zajęć tematycznych uczniowie sprawdzili, czy trójkąt może być kwadratem, poznawali właściwości figur, określali ich kształty, przeliczali liczbę boków, a także układali różne obrazki z figur geometrycznych.
Na kolejnych zajęciach opowiedzieliśmy sobie także na temat bezpiecznego zachowania na drodze. Uczniowie poznali szereg zasad, które uczestnik ruchu powinien znać, rozmawialiśmy o znakach drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz powtórzyliśmy podstawowe kierunki prawo - lewo. Dzieci dowiedziały się, jak dotrzeć w zaplanowane miejsce, posługując się mapą i jak zachowywać się na drodze, żeby nie spowodować zagrożenia dla siebie ani dla innych. Dzieci z zaciekawieniem oglądały miniwykład pracowniczki Urzędu Miasta Krakowa i dowiedziały się, kto steruje światłami w mieście.
Podczas realizacji lekcji Kto wymyślił pieniądze uczniowie znaleźli odpowiedzi na pytania: kto wymyślił pieniądze, jak wyglądały dawne pieniądze, dlaczego wynalezienie monety było ważne. Poznali znaczenie wyrażenia kamienie milowe, porównywali monety z różnych krajów, jakie są podobieństwa i różnice oraz projektowali własną monetę.
Podczas kolejnych zajęć uczniowie dowiedzieli się, czym są wiosenne porządki, na czym one polegają i jak należy je przeprowadzać. Dzieci poznały pojęcia zbiorów oraz ich części wspólnej. Bardzo chętnie opowiadały także o swoich kolekcjach i z zainteresowaniem obejrzały film, w którym znana krakowska kolekcjonerka opowiada o tym, jak porządkuje swoją kolekcję.
Podczas realizacji lekcji Czy wszyscy ludzie są tacy sami? pierwszoklasiści porównali zdjęcia wyglądu ludzi pochodzących z różnych stron świata, obejrzeli miniwykład i dowiedzieli się, z czego wynikają te różnice. Wykorzystując różne zmysły, zbadali produkty spożywcze, a biorąc udział w quizie, odkryli ciekawe zwyczaje żywieniowe ludzi z całego świata.
Podczas ostatnich zajęć Czy wszystkie zwierzęta widzą tak samo? uczniowie dowiedzieli się, jak świat widzą rekiny, jeże, koty, psy. Dzięki specjalnie ułożonym słomkom, spojrzeli na świat oczami owadów. Zapoznali się z pojęciem złudzenia optycznego oraz wyrażeniem sokoli wzrok.
Podczas realizacji projektu uczniowie trenowali pracę indywidualną i w zespole, rozwijali swoją kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia.
Na zakończenie projektu wszyscy uczniowie otrzymali indeksy i pamiątkowe dyplomy za uczestnictwo w projekcie zorganizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci.