Innowacja pedagogiczna Reading is magic z języka angielskiego była realizowana w okresie od października do czerwca w roku szkolnym 2021/2022. Adresatami innowacji byli uczniowie klasy III. Celem innowacji była chęć zwiększenia motywacji do nauki języka angielskiego, wzbogacenie zasobu słownictwa, czy też obudzenie pasji do czytania. Innowacja pozwoliła przenieść się uczniom do bajkowego świata bohaterów lektur, uatrakcyjniła lekcje oraz wzbogaciła ofertę edukacyjną szkoły. Omówione zostały takie bajki jak: Monsters INC, Finding Nemo, Cinderella, Sleeping Beauty, Little Red Riding Hood, Little Match Seller. Podczas pracy z innowacją uczniowie nie tylko czytali ciekawe bajki w języku angielskim, ale również realizowali materiał językowy z programu nauczania. Ponadto uczniowie wykonywali różne działania, które miały na celu poznanie różnych strategii uczenia się języka obcego, wzbogacenie zasobu słownictwa, rozbudzenie pasji do nauki języka obcego, doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
W ramach pracy przy innowacji wykonano gazetkę tematyczną, karty pracy, plakat o przeczytanych bajkach, stworzone zostały lekturniki My fairy tales book, które po przeczytaniu lektury były uzupełniane o istotne informacje związane z bohaterami, wydarzeniami z książki. Na początku pracy z bajkami zostało przygotowane magiczne pudełko Magic Box, do którego uczniowie wrzucali karteczki z nowymi słowami z każdej lektury. Następnie fiszki ze słowami były losowane i uczniowie próbowali nazywać, co dane słowo oznacza. W celu utrwalenia słownictwa oraz treści książki, po każdej przeczytanej lekturze uczniowie wykonywali ćwiczenia interaktywne takie jak: wisielec, krzyżówki, testy wyboru.
Działania podejmowane w zakresie realizacji innowacji podlegały ewaluacji były prowadzone rozmowy z uczniami, co im się podobało, co zapamiętali, co było trudne. Ewaluacji podlegał stopień realizacji działań zaplanowanych w ramach innowacji, skuteczność metod i form pracy w zdobywaniu wiedzy przez uczniów i kształtowaniu ich umiejętności oraz postaw oraz stopień atrakcyjności i użyteczności zajęć dla uczestników. Nauczyciel prowadził obserwację uczniów, aby sprawdzić ich postępy językowe, uczniowie otrzymywali informację zwrotną dotyczącą tego w jakich obszarach sobie radzą i nad czym jeszcze warto popracować.
Efekty przeprowadzonych działań:
20201104 105954
20201104 110107
20201104 111313
20201105 100410
20210128 123002
20211216 080716
20211216 080735
20211216 083139
20211216 083411
20211216 083503
20211216 084232
20220224 084417
20220224 084420
20220301 105351
20220301 105411
20220301 105501
20220301 105556
20220301 105851
20220301 105956
20220301 110002
20220301 110223
20220301 110913
20220301 110915
20220301 111330
20220301 111528
20220324 083702
20220324 083821 0
20220324 084017
20220614 111722
20220614 133009
20220614 133215
20220614 133219
20220621 112752