Od września br. roku uczniowie klasy III kontynuują realizację projektu edukacyjnego: „Od grosika do złotówki”. W grudniu, na ostatniej już „planecie ZŁOTÓWKA”, zakończy się przygoda z Grosikiem. W trakcie comiesięcznych zajęć uczniowie „podróżując” po galaktyce Finanse poznawali znaczenie pojęć: moneta, banknot, awers, rewers, lokata, karta płatnicza, kredyt, itp. Dzieci dowiedziały się o sposobach zarabiania pieniędzy przez dorosłych, o sposobach ich przechowywania, lokowania, poznały zasady „udanych zakupów” oraz wpływ reklamy na ich dokonywanie. Poznając znaczenie słowa: oszczędzam dowiedziały się, że określeniem tym można również posłużyć się w odniesieniu do zdrowia, przyrody, mogą oszczędzać prąd, wodę, papier itp. W trakcie realizacji Grosikowych zadań ważnym elementem był również aspekt bezpieczeństwa. Znajomość znaków drogowych, przepisów oraz właściwych zachowań w ruchu drogowym stała się dla dzieci zadaniem ważnym i możliwym do przestrzegania prze nich samych.A podsumowaniem wspólnej pracy był wniosek, że bogactwem każdego człowieka są: talent, wiedza, mądrość, rodzina, a nie tylko pieniądze.Istotnym elementem projektu była współpraca z rodzicami. Stały element „Porozmawiaj ze mną o ...”, był zaproszeniem do wspólnej rozmowy na temat realizowanych treści. Rodzice mogli śledzić postępy swojego dziecka „podróżnika” przeglądając jego „Dziennik podróży”. Wprowadzając dziecko w świat finansów rodzice mogli zauważyć, że dzięki tym zajęciom dzieci potrafią zrobić coś ważnego, że zaczynają rozumieć znaczenie pracy rodziców i własnej, uczą się rozsądnego gospodarowania własnym dobrem, finansami.
Realizator zajęć: Donata Marciniak