PROJEKT EDUKACYJNY klas I-III
ZASADY DOBREGO WYCHOWANIA
POBIERZ PREZENTACJĘ O DOBRYM WYCHOWANIU
I ETAP- planowanie projektu
1.Temat: Moje zachowanie świadczy o mnie, czyli dobre wychowanie na co dzień"
2.Forma projektu:- grupowy, podział grup wg .zadań.
3.Rodzaj projektu:- projekt działania lokalnego
4.Autorzy projektu:- nauczyciele klas I-III: D. Marciniak, K. Szczegóra, D. Gąsior
5.Odbiorcy projektu: dzieci z klas I-III i oddziału przedszkolnego oraz ich rodzice
6.Termin projektu: 21.XI, 14. III 2013 – 21 III 2013.
7. Rodzaj projektu: realizacja zajęć wychowawczych, zajęcia pozalekcyjne
8.Forma prezentacji: wystawa plakatów, scenki, dzień zajęć dydaktycznych, warsztaty z rodzicami
9. Cele projektu:
Cel główny:
Zwiększenie świadomości uczniów dotyczącej zasad dobrego wychowania w życiu codziennym.
Podniesienie kultury osobistej wśród uczniów
Cele ogólne:
ZAINTERESOWANIA:
- poszerzenie wiedzy uczniów na temat znajomości zwyczajów i form towarzyskich, reguł grzeczności.
POSTAWY:
- kształtowanie umiejętności kulturalnego współżycia
- wyrabianie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych
- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w rożnych sytuacjach
PRZEKONANIA:
- kształtowanie zmiany postaw i zachowań zgodnie z obowiązującymi zasadami dobrego wychowania.
10. Umiejętności:
cele operacyjne – uczeń:
-rozróżnia złe i pozytywne zachowania
-wykorzystuje je w życiu codziennym
-przestrzega ogólnie przyjętych norm zachowań
-rozwiązuje problemy w różnych sytuacjach
-dzieli się swoimi uczuciami;
- uczy się współdziałania;
- dokonuje właściwych wyborów.
II ETAP- realizacja projektu
1. Zadania dla poszczególnych klas - instrukcje
Grupa |
Zadania |
Termin |
Odpowiedzialni |
Oddział przedszkolny klasa I klasa II-III |
Zadanie I Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Jak być człowiekiem życzliwym ? -pogadanka na temat zachowania się w różnych sytuacjach -„ Magiczne słowa”- wyeksponowanie zwrotów grzecznościowych w klasach i gablocie szkolnej - Przygotowanie na korytarzu „Drzewa życzliwości” z „listkami” pozdrowień i podziękowań |
21 listopada |
D.Gąsior K. Szczegóra D.Marciniak |
Klasy I-III Oddział przedszkolny |
Zadanie II Przygotowanie scenek dotyczących dobrego wychowania -zapoznanie się z wierszykami o tematyce właściwego zachowania -wybór przez grupy scenki do prezentacji - prezentacje klasowe: przedstawienie wierszem lub scenką form grzecznościowych, cech i zasad dobrego wychowania - proszę, dziękuję, przepraszam - punktualność - prawdomówność - kultura słowa - życzliwość dla innych - dobre zachowanie w szkole |
marzec |
Wychowawcy klas |
Klasy I-III Oddział przedszkolny |
Zadanie III Prezentacja hasła, rymowanki lub wierszyka o kulturalnym zachowaniu -przygotowanie przez dzieci wspólnie z rodzicami haseł i zaprezentowanie ich na plakacie |
marzec |
Wychowawcy klas |
Klasy I-III Oddział przedszkolny |
Zadanie IV Dzień zajęć dydaktycznych na temat: „Dobrego wychowania” wg. scenariusza nauczyciela |
21marca – podczas Szkolnego Dnia Talentów |
Wychowawcy klas |
Klasy I-III |
Zadanie V Warsztaty dla rodziców i dzieci -wypracowanie wspólnie z rodzicami pozytywnych zachowań do szkolnego kodeksu - prezentacja szkolnego kodeksu zachowań na tablicy na korytarzu szkolnym - prace plastyczne: „Co robi dobrze wychowane dziecko?”- -próba własnej oceny zachowania: „Co rozumiem pod pojęciem wzór?” – wypełnianie ankiet, podsumowanie zdobytych punktów, zaszeregowanie siebie, czyli ucznia do określonego wzorca. -prezentacja przygotowanych scenek przez dzieci -prezentacja rymowanek i plakatów -ewaluacja |
marzec |
K. Szczegóra D.Marciniak D. Gasior |
ETAP III- realizacja Czas realizacji 4 miesiące. Uczniowie z poszczególnych klas pracują zgodnie z instrukcjami podanymi i przekazanymi materiałami pomocniczymi. 21 marca podczas Szkolnego Dnia Talentów odbędzie się dzień zajęć zintegrowanych: „Jak żyć kulturalnie – moje zachowanie świadczy o mnie”, połączony z prezentacja scenek oraz wierszyków, prezentacji uczniów na temat dobrego zachowania. W marcu zaplanowane zostały również warsztaty dla rodziców. ETAP IV- prezentacja. Projekt zrealizowany jest w formie: 1. Prezentacji zasad dobrego wychowania na warsztatach dla rodziców 2. Drzewka życzliwości 3. Prezentacji rymowanek i scenek ETAP V – ocena realizacji projektu. Projekt jest otwarty. Będzie uzupełniany i dokumentowany w trakcie realizacji poszczególnych zadań Ewaluacja projektu dokonana zostanie na podstawie liczby uczniów biorących w nim udział. Efektami pracy z uczniami będzie przygotowanie i pokaz ich prac prezentujących właściwe zachowania, zmiana zachowania oraz ankieta „Znam swoje mocne i słabe strony”. Ankieta dla uczniówZNAM SWOJE SŁABE I MOCNE STRONY
|