Wtorek, 19.3.2024
Name days: Bogdan / Józef / Marek
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Rajd Jesień Chopinowska 2013

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Dnia 15 września 2013 r. odbył się 52 Ogólnopolski Rajd Jesień Chopinowska zorganizowany przez PTTK Ostrów Wielkopolski. Celem rajdu było upamiętnienie pobytu Fryderyka Chopina w Antoninie, rozpowszechnianie walorów turystyczno – krajoznawczych południowej Wielkopolski (Park krajobrazowy”Dolina Baryczy”) oraz promowanie aktywnego wypoczynku i rekreacji.

Z naszej szkoły wybrała się ekipa 9 – osobowa. Wyruszyliśmy autokarami wraz z innymi uczestnikami z Ostrowa Wlkp. o godzinie 8.00. Start rajdu rozpoczął się dla nas w Czarnymlesie. Był to czerwony szlak. Po drodze zwiedziliśmy zabytkowy kościół ewangelicki zbudowany z nietypowego materiału budulcowego – rudy darniowej. Następnie idąc szlakiem przez las czarnoleski podziwialiśmy napotykane po drodze zabytki ochrony przyrody i piękne rosnące w naturalnych warunkach wrzosy. W połowie trasy do Antonina, w pięknej scenerii, w samym sercu rezerwatu Wydymacz nasz przewodnik przeprowadził dla chętnych uczestników konkurs drużynowy, w który chętnie zaangażował się nasz zespół. Tematyka dotyczyła ważnych faktów historycznych i zabytków Antonina i jego okolic. Po „wytężonej pracy umysłowej”, nadszedł czas na regenerację sił. Kanapki smakowały jak nigdy wcześniej. Teraz mogliśmy ruszać dalej, a kolejny przystanek już na mecie rajdu, na terenie nadleśnictwa Antoninie. Troszkę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni dotarliśmy . Było tam już kilkanaście grup pieszych, rowerowych z różnych okolic Polski. Wrażenie niesamowite- tylu ludzi pragnących w ten właśnie sposób spędzać czas – aktywnie!!!Na miejscu organizator zagwarantował nam jeszcze kilka fajnych atrakcji np. strzelanie do tarczy, konkursy z wiedzy ogólnej oraz ciepły posiłek. Nie mogliśmy oczywiście nie zwiedzić okolic pięknego pałacu Książąt Radziwiłłów. Następnie udaliśmy się do kościoła Matki Boskiej Ostrobramskiej,aby uczestniczyć we mszy św oraz pod okiem przewodnika zwiedzić zabytkowe piwnice, w których pochowana była rodzina Radziwiłłów. Musimy przyznać się , że czasami wiało grozą...Nadszedł czas na podsumowanie rajdu i bardzo ciekawy koncert „ Muzyka na trąby”. Dla niektórych była to pierwsza okazja widzieć i słyszeć na żywo grający zespół instrumentalny. Na zakończenie jednym głosem stwierdziliśmy – Do zobaczenia na następnej trasie rajdu!.