Wtorek, 19.3.2024
Name days: Bogdan / Józef / Marek
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Toruń

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

W poniedziałek 22  maja 2017 roku uczniowie klas  I- III oraz koledzy z klas starszych wybrali się na całodniową wycieczkę do Torunia. Około południa zajechaliśmy do Torunia. Nasza wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od zwiedzania średniowiecznych murów obronnych i najciekawszego ich fragmentu-Krzywej Wieży. Po kolei próbowaliśmy ze śmiechem sprawdzić czy mamy czyste serca i utrzymać równowagę pod skośną ścianą przez pięć sekund. Wąskimi uliczkami Torunia udaliśmy się następnie na Rynek Staromiejski. Podziwialiśmy piękne, stare kamienice, Ratusz oraz Katedrę NMP i  pomnik Mikołaja Kopernika. Chłopiec najszybciej biegający przedarł się przez tłum  i pogłaskał złote żabki-symbol Torunia-bo jak głosi legenda miało to przynieść  szczęście. Oczywiście zrobiliśmy sobie zdjęcie przed domem Mikołaja Kopernika. Największą atrakcją była jednak wizyta w piernikarni. Powitała nas tam pani przebrana w strój z dawnej   epoki i wyjaśniła, z jakich produktów wypieka  się pierniki. Pomogła nam też podczas własnoręcznego wypieku pierników. Na zakończenie tych zajęć otrzymaliśmy certyfikat czeladnika oraz wykonane przez nas pierniki.  Później swoje kroki skierowaliśmy w stronę Wisły, aby udać się w rejs statkiem. Nie zapomnieliśmy też o kupnie pamiątek i pierników dla naszych najbliższych. Następnie poszliśmy na obiad do restauracji. Później obejrzeliśmy seans w Planetarium. Wszyscy byli zachwyceni filmem. Ciekawą lekcję przeżyliśmy w  Orbitarium. Dowiedzieliśmy się ile ważymy na różnych planetach i co dzieję się z dźwiękiem w przestrzeni. Mogliśmy też posterować sondą kosmiczną i zobaczyć start promu. Najwspanialsze w tym wszystkim było to, że mogliśmy tego wszystkiego doświadczyć na własne oczy.  Zmęczeni, ale zadowoleni i  pełni wrażeń wróciliśmy do domu.