Motto: „Pokaż mi, a zapamiętam! Pozwól mi zrobić, a zrozumiem!” Konfucjusz
W roku szkolnym 2015/2016 realizowano projekt matematyczno – przyrodniczy. Jego głównym zadaniem było przekonanie uczniów do nauki poprzez praktyczne działanie. Projekt realizowany był w klasie IV, V i VI. Bezpośrednio w realizację projektu zaangażowanie były: Beata Królak, Bogna Szymanek i Elwira Mielcarek. Realizacja projektu odbywała się na lekcjach matematyki i przyrody oraz zajęciach pozalekcyjnych. Uczniowie mogli wzbogacić swoją wiedzę na temat ekosystemu lasu – Las w klasie – poprzez wykorzystanie na zajęciach różnorodnych plansz oraz gier dydaktycznych czy biorąc udział w quizach czy zabawach ruchowych.
Uczestniczyli oni również w „doświadczalnych popołudniach” – nie tylko obserwowali eksperymenty wykonywane przez nauczyciela, ale też samodzielnie przygotowywali i przeprowadzali doświadczenia.
Poznali metodę projektu opracowując swoje mini projekty badawcze. Prace uczniów dotyczyły stopnia skażenia wody, powietrza i gleby w Biskupicach Ołobocznych. Uczennica Karolina Długiewicz za swoją pracę otrzymała II miejsce w powiatowym konkursie „Region, w którym mieszkasz”. Zorganizowano również szkolne konkursy matematyczne, w których mogli wykazać się wszyscy chętni uczniowie.
Pracując w grupach, z wykorzystaniem kart opracowanych przez nauczycieli zgłębiali swoją wiedzę matematyczno – przyrodniczą: m.in. określali współrzędne geograficzne, odczytywali informacje z wykresów klimatycznych, obliczali odległości pomiędzy miejscowościami z wykorzystaniem map, atlasów itp. Z okazji Dnia Ziemi klasa IV przygotowała godzinne zajęcia dla klas I, II i III. Uczniowie tych klas wzięli między innymi udział w zabawach odpadami. W parach rywalizowali trafiając przywiązanym guzikiem do kubeczka, układając jak najwyższe wieże z plastikowych kubków, puzzle z pociętych starych kalendarzy, nawlekając nakrętki na sznurek, łowiąc na „wędkę” metalowy koszyczek od szklanki, ścigając się na kartonach itp. Uczniowie, którzy wcześniej skończyli rywalizację rozwiązywali krzyżówki o treści ekologicznej.
W maju uczniowie wzięli udział w Omnibusie matematyczno – przyrodniczym. Konkurs odbył się na zasadzie konkursu „Jeden z dziesięciu”.
Ostatnim punktem projektu były podchody dla klas IV – VI. Uczniowie rozwiązywali zadania o treści przyrodniczej i matematycznej, z zakresu pierwszej pomocy oraz zabawowe typu: zamieńcie się jednym elementem garderoby i tak idźcie do kolejnego zadania. Na mecie wzięli również udział w dziesięcioboju – najlepsi zostali nagrodzeni. Podchody zakończyliśmy wspólnym biesiadowaniem przy ognisku.