Uczymy się w praktyce. Staramy się samodzielnie wykonywać doświadczenia, prowadzić obserwacje po to, aby skuteczniej i trwalej się uczyć. Naukę można połączyć z działaniem, niekiedy zabawą i dzięki temu uczynić ją przyjemniejszą. Przekuwanie teorii w praktykę umożliwia lepiej zrozumieć przyswajaną wiedzę. Dobrze jest dzielić się wiedzą z młodszymi. Klasy I – III i nasze przedszkolaki mogły wziąć udział w zajęciach opartych na doświadczeniach. Dzieci samodzielnie przeprowadzały doświadczenia. Zajęcia odbywały się w małych grupach, pod okiem „asystenta”. Dzieci wykonywały następujące doświadczenia: „Wybuch wulkanu”, „Czarodziejski balon”, „Gasimy świeczki”, „Nieprzemakalny materiał”, „Dziwna pocztówka”, „Zmieniająca kierunek strzałka”, „Woda powiększa”, „Sekretny atrament” i inne.