Czwartek, 26.12.2024
Name days: Dionizy / Szczepan
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych

Matematyka w życiu codziennym

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Innowacja metodyczna w kl. V zarejestrowana przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu Delegatura w Kaliszu.

Opracowana przez Ilonę Kaźmierczak.

Realizowana w roku szkolnym 2013/2014 przez Ilonę Kaźmierczak. Czas realizacji od 1 kwietnia 2014r. do 31 marca 2015r.

Cel ogólny:

Rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy matematycznej w życiu codziennym z zastosowaniem działań na liczbach naturalnych i ułamkach dziesiętnych.

Proponowana innowacja ma na celu umożliwienie uczniom zdobycia większej wiedzy i umiejętności praktycznych. Pozwoli pokazać, że w gazecie, w podręczniku od przyrody, w atlasie samochodowym, cennikach, na etykietce puszki z farbą czy nawet na kubku jogurtu znajduje się wiele zadań matematycznych, które zadaje nam codzienne życie. Innowacja uświadomi uczniom, że matematyka jest użyteczna i bardzo pomaga w rozwiązywaniu różnych problemów np. czy wystarczy pieniędzy na zakupy, ile czasu mamy na przesiadkę, jak w rozkładzie jazdy znaleźć najlepsze połączenie i wiele innych. Dorosły człowiek na każdym kroku staje przed koniecznością dokonywania pewnych wyborów ekonomicznych. Gospodarowanie własnym kieszonkowym to szansa na opanowanie sztuki rozsądnego oszczędzania i na wyrobienie pewnych nawyków, które przydadzą się w dorosłym życiu.

Założeniem innowacji jest pokazanie uczniom, jak wykorzystać wiedzę matematyczną w życiu codziennym. Innowacja zawierać będzie tematy ekonomiczne (zakupy, remonty, planowanie wydatków) i nie tylko (tworzenie ankiet, przetwarzanie, tworzenie prezentacji, plakatów). Uczniowie objęci innowacją podczas jej realizacji będą gromadzić materiały, dane statystyczne, prezentować ekonomiczne rozwiązania, badać i oceniać opłacalność pewnych przedsięwzięć (zakupów). Chciałabym, aby ta innowacja spowodowała większe zainteresowanie uczniów matematyką, uczyniła z niej przedmiot bardziej przyjazny.