Uczniowie klasy II i III rozpoczęli realizację programu Przyjaciele Zippiego. Program promuje zdrowie emocjonalne dzieci, uczy jak rozpoznawać własne uczucia i jak o nich rozmawiać, jak mówić to co chce się powiedzieć, jak słuchać uważnie, jak prosić o pomoc, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie, jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem, jak mówić przepraszam, jak radzić sobie z prześladowaniem, jak rozwiązywać konflikty, jak radzić sobie ze zmianą i stratą (także czyjąś śmiercią), jak adaptować się do nowych sytuacji i jak pomagać innym. Składa się z 6 części. Każdej części towarzyszy opowiadanie, w którym bohaterowie przeżywają jakiś problem. Zilustrowane są za pomocą barwnych obrazków i uzupełnione zadaniami typu: rysowanie, odgrywanie ról, zabawa. Można mieć pewność, że mali przyjaciele Zippiego zakodują sobie pewne ważne pojęcia, a sposób rozwiązania problemów zaświta w głowie w momencie, gdy trzeba będzie zdobyte umiejętności wykorzystać w życiu.Inspiracją do rozpoczęcia zajęć w klasie II stała się maskotka, która pojawiła się w klasie. Uszyła ją mama Oli i Asi. Zapytaniom kto to? nie było końca. Wreszcie jedna z dziewczynek dowiedziała się, że to Zippi. A kto to jest Zippi? To patyczak! Jego przyjaciółmi jest grupka dziewczynek i chłopców. Pierwsze spotkanie rozpoczęliśmy od poznania bohaterów Sandy, Lilly, Finna, Tigga oraz zasad obowiązujących w trakcie zajęć związanych z programem „Przyjaciele Zippiego”. Ustaliliśmy że zasady te staną się regułą życia w naszej klasie. Urządziliśmy też „kącik Zippiego”. Po zajęciu dzieci z zaangażowaniem dokonały ewaluacji własnych sukcesów i wypełniły kart ewaluacji wybierając słoneczko i uśmiechniętą buźkę.
20161125 132059
20161213 084158
20161213 084250
20161213 084348
20161213 084535
20161213 084600
20161213 095354
20161213 095417
MÓJ PRZYJACIEL ZIPPI- konkurs
W klasie II mamy wspólnego patyczaka, który został wykonany przez mamę naszych uczennic. Dzieci bardzo go polubiły. Przed każdymi zajęciami serdecznie witają się ze swoim przyjacielem. Jednak wielu z nas zapragnęło mieć swojego patyczaka. Ogłosiliśmy więc konkurs Mój przyjaciel Zippi. Zadaniem dzieci było wykonanie wspólnie z rodzicami przestrzennej postaci patyczaka - bohatera realizowanego w naszej klasie programu profilaktyki zdrowia psychicznego pt. "Przyjaciele Zippiego". Wpłynęło wiele ciekawych i oryginalnych prac, wykonanych różnymi technikami i z różnych materiałów, które stworzyły przepiękną wystawę. W konkursie wzięło udział piętnaścioro uczniów. Wszyscy otrzymali nagrody. Laureatami konkursu zostali: Zuzanna Zębska, Wiktoria Wolniaszek, Mateusz Maciak, Joanna Stodolna i Wiktoria Stawowska.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu!
20170314 121514
20170314 121550
20170314 121630
20170327 095816
20170327 095838
20170327 095922
20170327 095947
20170327 100045
20170327 100131
20170327 100206
20170331 133019
20170331 133220
Spotkanie z Zippim w klasie trzeciej
Zajęcia prowadzone były przynajmniej raz w tygodniu. Mieliśmy własnego patyczaka, który został wykonany na potrzeby programu. Do gotowej maskotki przyszyliśmy guziki. Każdy uczeń przyniósł do szkoły jeden magiczny guzik, który był dla niego najważniejszy, najładniejszy. Podczas zajęć, w czasie wypowiedzi dzieci miały bliższe relacje z patyczakiem i bardzo go polubiły. Oprócz tego, każde dziecko miało swoją poduszkę, na którą siadało w czasie zajęć, co stwarzało zapewnienie przestrzeni w czasie wypowiadania się i odnoszenia się do osobistych przeżyć. Dzieci bardzo chętnie brały udział w tych spotkaniach. Miały mnóstwo ciekawych pomysłów oraz chętnie opowiadały o różnych sytuacjach, jakie zdarzają się w ich życiu. Rozwijały również swoje zdolności aktorskie poprzez udział w odgrywaniu scenek. Dzięki naszym zajęciom zaczęły nawiązywać lepsze kontakty z rówieśnikami. Otwarcie mówiły o swoich uczuciach, nauczyły się pomagać innym oraz poznały różne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Odtwarzały scenki dotyczące sytuacji konfliktowych, wymyślały ciekawe i własne rozwiązania. Dzieci dodatkowo wykonywały modele Zippiego z szarego papieru, krepiny i drucików. Dzieci dobrze poznały zasady obowiązujące w trakcie zajęć związanych z programem. Do tych zasad często odwoływaliśmy się w czasie codziennego życia klasy. Zasady te stały się regułą życia w grupie. Dzieci z zaangażowaniem dokonywały ewaluacji własnych sukcesów, wypełniały karty ewaluacji na podsumowanie zajęć, zaznaczały najczęściej uśmiechniętą buźkę i słoneczko. Ukoronowaniem zajęć będzie świętowanie połączone z wręczaniem koron i dyplomów.
DSC 0028
DSC 0034
DSC 1029 Kopia
DSC 1031
DSC 1117
DSC 1119 Kopia
DSC 1120 Kopia
DSC 1120
DSC 1123
DSC 1127 Kopia
DSC 1129 Kopia