


Tytuł innowacji: „Nauczanie przez kodowanie”- kl. I-III
Rodzaj innowacji: metodyczna
Adresaci: uczniowie klas I – III
Innowacja realizowana podczas:
- obowiązkowych zajęć lekcyjnych – zajęcia komputerowe, edukacja wczesnoszkolna
- zajęć świetlicowych i pozalekcyjnych
Planowany termin realizacji: 1 września 2018 – 30 czerwca 2020.
Autorzy innowacji: Beata Królak, Donata Szymańska – Marciniak, Dorota Gąsior, Krystyna Szczegóra
Cele innowacji pedagogicznej:
Głównym celem innowacji jest przygotowanie uczniów do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych poprzez naukę kodowania i programowania oraz rozwijanie inwencji twórczej, umiejętność prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych, planowanie działań prowadzących do rozwiązania sytuacji problemowej, weryfikacja poprawności wykonanych zadań oraz obserwacja i wyciąganie stosownych wniosków.
Cele szczegółowe:
- świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania do zajęć dydaktycznych;
- podniesienie kompetencji u dzieci takich jak: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;
- oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami;
- rozumienie sensu kodowania oraz dekodowania informacji; odczytywanie uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych;
- przenoszenie poszerzonych kompetencji cyfrowych na codzienność celem przygotowania do życia w społeczeństwie informacyjnym;
- bezpieczne korzystanie ze współczesnych rozwiązań technologii informacyjnej;
- stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji).
Opis innowacji:
Innowacja obejmuje naukę programowania za pomocą następujących narzędzi:
1) Mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie”- czyli programowanie bez komputera
2) Ozobot- to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania.
3) Programy Baltie, Scratch, Logomocja lub inne wg preferencji i zdolności uczniów
4) materiały zgromadzone na stronie godzinakodowania.pl
5) inne materiały zgromadzone na stronach internetowych
5. Sposoby ewaluacji:
Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia dzieci z własnych dokonań i nabytych umiejętności.
Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco w czasie jej trwania, jak i pod koniec w formie podsumowania. Sprawozdania i zdjęcia będą zamieszczane na stronie internetowej szkoły oraz facebooku.

20190228 120543

20190610 101123

20190906 082833

20190906 082854

20190906 090401

20191003 093413

20191108 092712

20191108 093641

20191108 093653

20191220 085649

20200110 081801

20200110 083651

20200110 085847

20200212 101912

20200214 081709

20200214 081938

20200214 082238

20200214 083639

20200214 083700

20200214 084318

20200214 090223

20200214 090519
